Proiectul variantei de ocolire vest a orașului Timișoara este proiectată cu o lungime de aproape 14 km, pe ea se va circula pe 4 benzi iar constructorului îi va reveni și misiunea construirii și a 10 poduri si pasaje. Turcii de la NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ au semnat deja contractul de proiectare și execuție în valoare de 1.411.300.975 lei.
Traseul VO Timișoara Vest străbate atât teritoriul municipiului Timișoara cât și pe cel al comunelor Săcălaz și Sânmihaiu Român. Finanțarea este asigurată din fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027 dar investiția trebuie finalizată în nici 3 ani de zile, mai exact 30 de luni, din care 6 luni sunt pentru proiectare. Potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara turcii au ieșit deja în teren, împreună cu arheologii, pentru a-și ridica din teren datele necesare proiectării.
Turcii se țin de treabă
Constructorul turc nu este la prima lucrare de acest fel, ei câștigând construcția unui lot din VO a capitalei, au semnat un contract și pentru realizarea tronsonul Târgu Mureș-Miercurea Nirajului de pe A8. În ceea ce privește VO Timișoara vest potrivit SF vor fi amenajate 4 noduri rutiere: la intersecţia cu DN69 (E671) şi cu Drumul Naţional Centura Timişoara (DNCT), la intersecţia cu DN6, la intersecţia cu DN59A şi la intersecţia cu Radiala Nouă de Vest (C30).
Constructori și arheologi pe teren
DRDP Timișoara anunță că au început deja investigațiile pe teren, constructori, proiectanți, topografi și arheologi de la Muzeul județean Satu Mare ieșind în tern pentru analiza acestuia și preluarea de date necesare în procesul de proiectare. „Au început investigațiile de teren necesare elaborării proiectului tehnic din contractul de proiectare și execuție pentru “Varianta de Ocolire Timișoara Vest” . Specialiștii în topografie și arheologie contractați de antreprenorul lucrării, Nurol Insaat Ve Ticaret AS, se află în această perioadă în zona DN 69 (Timișoara – Arad), unde va fi km 0 al proiectului de completare a inelului de centură a Timișoarei” se precizează în anunțul făcut de DRDP Timișoara.
În proiect se vor construi 10 poduri, 4 intersecții, 2 locuri de parcare și 25 km de drumuri de legătură. „VO Timișoara Vest va avea aproximativ 13,90 km, două benzi pe sens și parcurge teritoriile UAT Timișoara, UAT Săcălaz și UAT Sânmihaiu Român. Durata contractului este de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare (derulată în prezent) și 24 de luni, execuția lucrărilor” mai spune DRDP Timișoara în anunțul postat pe pagina de facebook a instituției.
Citește și: Harta la zi a autostrăzilor și DEx din Transilvania și Banat