Viarom ridică pasajul spre Spitalul Regional Cluj. Trafic deviat pe două bretele

Tags: , ,
Viarom

Șantierul de pe mijlocul DN1 este ocolit acum prin două bretele | Foto: PCN

Intersecția denivelată cu sens giratoriu și supratraversare din Florești are menirea să asigure un acces fluent către viitoarea unitate medicală.

“Echipa Viarom Construct s-a mobilizat pe șantierul pasajului suprateran de pe Drumul Național DN1, peste girația de acces la Spitalul Regional de Urgență (SRU), în zona de intrare în Florești. Este un proiect cu impact major asupra traficului din zonă, dar și asupra dezvoltării viitoare a întregii regiuni.

Prima etapă o reprezintă forarea celor 20 de piloți de fundație. Pasajul va avea în total 300 m și este gândit ca o conexiune esențială pentru viitorul SRU și pentru legăturile cu zonele rezidențiale și comerciale din Florești – Cluj-Napoca.

Ne-am pregătit temeinic și lucrăm într-un ritm susținut, cu obiectivul de a finaliza lucrările până la sfârșitul anului 2025. Traficul a fost deja deviat pe bretele provizorii, pentru a permite execuția în siguranță”, potrivit managementului Viarom.

“S-a mutat traficul pe două bretele ocolitoare, astfel încât să putem începe construirea pasajului suprateran care va asigura accesul la SRU și care apoi ne va permite să lățim de la patru la șase benzi ruta Cluj-Napoca – Florești pentru a putea avea transport public dedicat și banda de urgență pentru ambulanțe.

Viarom va monta 20 de piloți forați pentru pasajul de 58 m, dar care cu rampele de urcare și coborâre ajunge la câteva sute de metri. Piloții forați de susținere a podului vor fi amplasați pe mijlocul DN1. Sperăm ca până la sfârșitul anului să fie gata, dacă nu vor apărea complicații”, a spus primarul Clujului, Emil Boc.

Viteză restricționată la 30 km/h

“A fost publicată hotărârea de guvern cu actualizarea indicatorilor tehnico-economici la Centura Metropolitană Cluj-Napoca (CMCN), tronsonul II, cel mare, care va merge spre Făget, Calea Turzii, Selgros și se ve conecta cu Bd. Muncii, investiție de peste 2 miliarde de euro.

Vom intra în luna mai cu semnarea contractului, astfel încât să începem și acolo lucrările, la tronsonul II al CMCN. Ne cerem scuze pentru disconfortul din trafic deoarece inevitabil acesta se va muta pe cele două bretele care ocolesc șantierul și îl vor încetini.

Noi ne-am străduit să nu luăm nicio bandă din cele existente, doar că sunt deviate stânga-dreapta, astfel încât să se poată lucra aici pe mijloc, pentru SRU, o altă investiție majoră pentru Cluj, de 700 milioane €, care va contribui la sănătate și la creșterea calității vieții pentru toți.

Poliția Rutieră a aprobat planul de deviere a traficului și echipajele au fost aici, de la impunerea restricțiilor, ca să asigure fluiditatea traficului. Cu șase benzi pe Cluj-Napoca – Florești, CMC și SRU vom intra aici într-o altă eră”, consideră edilul.

Municipalitatea clujeană (PCN) a anunțat că din 22 aprilie traficul rutier pe direcția Florești – Cluj-Napoca este deviat în zona șantierului viitorului SRU, ca urmare a lucrărilor necesare pentru construirea pasajului rutier.

Pe o distanță de 200 m, circulația va fi deviată ușor, fără reducerea numărului de benzi. Traficul se va desfășura pe patru benzi, câte două pe fiecare sens de mers, însă pe segmentul deviat se va institui o restricție de viteză de 30 km/h, pentru siguranța participanților la trafic și a personalului din șantier.

“Instituirea restricțiilor de circulație reprezintă o necesitate pentru desfășurarea lucrărilor de fundații speciale, în prima etapă, care presupun executarea de piloți forați în amplasamentul actual al DN1.

Pasajul rutier aflat în execuție va avea două deschideri de 58 m și va permite traversarea intersecției DN1 cu accesul SRU, asigurând astfel circulația continuă peste viitorul sens giratoriu. Pe măsură ce lucrările avansează, vor fi impuse noi restricții pe alte sectoare ale tronsonului I, pe care le vom anunța în timp util”, potrivit PCN.

Tronsonul II al centurii, încă fără constructor

Asocierea de companii Viarom Construct – Electrogrup a câștigat contractul pentru modernizarea DN1 în zona Florești, în cadrul etapei I a CMCN. Acest proiect include modernizarea tronsonului de drum care asigură legătura directă cu amplasamentul viitorului SRU.

Contractul de 100 milioane lei are o durată de 20 de luni, fiind finanțat din fonduri UE, prin Programul Operațional Transport 2021–2027. Lucrările prevăd amenajarea unei intersecții denivelate cu sens giratoriu și supratraversare, pentru a asigura un acces fluent și sigur către SRU.

Compania Ubitech Construcții a fost desemnată, în 2023, pentru executarea lucrărilor pregătitoare ale proiectului SRU. Acestea includ organizarea de șantier, excavarea terenului, devierea rețelelor de utilități și amenajarea căilor temporare de acces.

SRU Cluj urmează să aibă o capacitate de 850 de paturi. Acesta va fi centrul principal pentru îngrijirea pacienților critici și a cazurilor complexe din Regiunea Nord-Vest. Va include un centru dedicat cardiologiei, un bloc operator integrat și va furniza servicii de spitalizare de zi și chirurgie de zi. Costurile SRU Cluj erau estimate la 660 milioane €, față de 578 milioane inițial.

Finanțarea este asigurată, în principal, de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, cu 400 milioane € (contribuție națională și fonduri UE), plus un credit de 250 milioane € de la Banca Europeană de Investiții. Inițial, SRU Cluj urma să fie operațional în 2026, conform memorandumului aprobat de Guvernul României. Proiectul este vehiculat însă din 2004; patru ani mai târziu, forul județean îl voia în comuna Apahida, pe un teren de 15 ha, locație ulterior abandonată.

Exit mobile version